Första gången på MTV

Detta forum är för annonserande av evenemang och diskussion kring evenemang.

Första gången på MTV

Inläggav Charlotta73 » 16 februari 2008, 23:10

Det börjar se ut som att sambon och jag kommer att besöka medeltidsveckan i Visby i år. Eftersom vi är alldeles precis noviser på MTV skulle jag vilja be om lite tips från er ärrade rävar här på forumet.[:)]

Hur snart måste vi boka boende och färja?
Någon som har något tips på bra och prisvärt boende? Vi är fasligt bekväma av oss och vill nog ha hotell, men det gör inget om det är lite utanför stan.
Vad heter restaurangen där man sätts i stupstocken om man talar i mobiltelefon? (Livrädd för det, måste undvikas![:0][;)])
Övriga tips?

Tackar ödmjukast på förhand![:)]
Charlotta73

Inläggav Olof den gladlynte » 17 februari 2008, 13:33

Krogen du har i åtanke är med all säkerhet clematis: http://www.clematis.se/ Det brukar snabbt bli bokat när det gäller boende och färja, så jag råder er att vara ut så snart ni kan!
När vi för ex antal år var ute med vår familj så bodde vi i lägenhet, som vi bokade via turistbyrån. Ett annat år när jag och frugan var ute på ön så bodde vi på tofta: http://www.toftastrand.se/html_nytt/boe ... ionat.htm# Det var bra boende men en bit att åka till visby. Om ni har bil så rekommenderar jag även ett besök på torsburgen och en sväng upp till fårö...

Lycka till!

// Olof
Olof den gladlynte

Inläggav Oktavia » 17 februari 2008, 14:19

För den lagom snåle och bekväme rekommenderas Blocket.se, där har jag hittat många bra lägenheter att bo i under medeltidsveckan.
Det finns alltid studenter som hyr ut sina lyor för en vettig slant.
Ett bra tips.
Oktavia

Inläggav Charlotta73 » 20 februari 2008, 13:47

Tack för tips!

Nån som vet nåt om Hamnhotellet?
Charlotta73

Återgå till Evenemang