Bygga en rök?

Detta forum är till för diskussion om tillbehör, husgeråd, köksutrustning, tält, sängar och annat som inte hör till kläder och dräkt.

Bygga en rök?

Inläggav Ebhen » 9 november 2006, 00:06

Då det gick trögt i mattråden så provar vi väl här där valkiga nävar och hantverkarandan verkar råda. ;)

Jag skulle vilja ha tips på hur man bygger en fisk(och kött)rök. Då gärna en som man kan plocka ihop och ta med sig utan att behöva släpkärra eller lastbil. ;) Det vore ju helt underbart att under en tillställning kunna röka fisk och korv på plats ute i skogen så att säga utan att behöva jaga ner ett rökeri som fixar allt åt en.
Att kunna göra det hyggligt snyggt också vore ju kul, så man slipper plåtrör och tegelsten. Men det kanske inte funkar, vad vet jag.

Någon som har lite vettiga tips att komma med? :)

/Peter
Ebhen

Inläggav Angus Maciomhair » 9 november 2006, 01:05

Att starta en ny tråd med samma ämne som en tidigare bara för att man fått få svar är ingen bra idé. Detta gäller i synnerhet om forumet eftersträvar sammanhållning av informationen.

Jag har dock flyttat den gamla tråden från matforumet eftersom den passar bättre här, även namnet har ändrats för att förtydliga det hela.

/Håkan, moderator
Angus Maciomhair

Återgå till Bostäder och husgeråd