Då var det dags igen att skaka liv i liket igen, Robin
Hood. Jag kan inte tänka mig att det blir en frossa i historisk autencitet snarare en påkostad variant av Robin hoods äventyr på femman eller varför inte Men in tights.
http://www.robinhoodthemovie.com/
Bör jag säga att det är Ridley Scott som gjort den och att man får samma känsla som när Mel Gibson gjorde The Patriot med Braveheart i gott minne. Robin Hood är "Gladiator 2 -Medieval mayhem in Nottingham", typ.
---------------------------------------------------------------------
www.kurage.wordpress.com
Kuragebloggen-Historia. hantverk. reenactment.
---------------------------------------------------------------------