Välkommen till Swordfish 2007!

Detta forum är för annonserande av evenemang och diskussion kring evenemang.

Inläggav moberg » 6 november 2007, 20:59

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lord_Nelle</i>

Milo var även han helt lysande, jag noterade till min förtjusning att han drack the till frukost. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Som lite internt skvaller kan låta meddela att vi var tvugna att öppna puben speciellt för honom och hans sambo (de är inte gifta) direkt vid ankomst för att koka the. Hans kommentar var: "Well guess I'm some sort of a tea-addict"
Skönare och mer osannolika och så fullständigt mördande trevliga människor får man leta efter.

/MM
moberg

Inläggav Martin Wallgren » 6 november 2007, 21:19

ÅÅÅÅÅÅHHHH! Jag insåg just att det är 7 månader till Dijon och skitlänge till nästa SWORDFISH!

Det gör nästan ont att tänka på att det är så länge kvar!
Martin Wallgren

Inläggav Axel Pettersson » 6 november 2007, 21:27

klockrena människor de två, jag har redan börjat leta ursäkter för att åka till england så jag kan få köra lite pugilism med dem igen.
Axel Pettersson

Inläggav Martin Wallgren » 6 november 2007, 21:37

Säg till Axel så hakar jag på!

(Kan även skvallra om att Lorden sitter och comprimerar videon just nu så att den borde kunna synas på tuben om nån timme!)
Martin Wallgren

Inläggav Lord_Nelle » 6 november 2007, 22:17

Här kommer Milo vs Axel. Mycket nöje.

http://www.youtube.com/watch?v=1CpNnAzAFhw
Lord_Nelle

Inläggav Axel Pettersson » 6 november 2007, 22:27

Tusen tack Nelle!

(Vad mycket stryk jag fick! Nästa gång ska jag inte vara så defensiv.)
Axel Pettersson

Inläggav nidingbane2 » 7 november 2007, 08:29

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Axel Pettersson</i>

Tusen tack Nelle!

(Vad mycket stryk jag fick! Nästa gång ska jag inte vara så defensiv.)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Fan Axel[xx(][B)]

Jag skrattade så att jag grät..[:D]

Det påminde om min sons trätågbana, om man vänder på ett tåg såg blir magneternas motpoler mot varandra, och då blir tågen som denna match...:).

Milo såg harmlös ut men nu vet jag att skenet kan bedra...:).

Det var starkt att du ställde upp i alla fall...:).

SKITSKÖN VIDEO...:).
nidingbane2

Inläggav Lord_Nelle » 7 november 2007, 11:49

Milo må inte se ut som en fighter men han kan sina grejer. Höftkastet han satte på Axel är riktigt snyggt.
Lord_Nelle

Inläggav Lord_Nelle » 7 november 2007, 12:52

Är det någon som har kontaktuppgifter till Svärd o bucklare tyskarna. Homburg tror jag gruppen hette. Har inte hittat dem på nätet och vill väldigt gärna komma i kontakt med dem.
Lord_Nelle

Inläggav Axel Pettersson » 7 november 2007, 13:31

hammaborg kanske?

http://www.hammaborg.de/
Axel Pettersson

Inläggav Lord_Nelle » 7 november 2007, 14:45

Där har vi dem, tackar.
Lord_Nelle

Inläggav OlofNacke » 21 november 2007, 17:28

Nu kommer jag bli slaktad misstänker jag!

Men jag blev inte det minsta imponerad av Milos boxning han rör sig väldigt dåligt o har det klassiska nybörjar missen "foten i hinken" alltså det bakre benet släpar efter. Ingen guard, inga finter för att sätta slagen o ingen rörlighet med kroppen i sidled osv.

Alex klandrar jag inte för han har ingen erfarenhet av boxning. Ett tips är att börja träna på en vanlig boxningsklubb så kommer du nog inte ha några problem med Milo nästa gång.

Jag förstår att man försöker återskapa svärdstriden som har en avbruten tradition men tex boxning har en oavbruten tradition. Visst har mycket förändrats osv men de grundläggande sakerna som kroppsrörelser, timing o sparringvana är de samma.

Känns ganska dumt att återskapa praktisk skytte som redan finns. Det är ju bara dumt att komma på samma saker efter 40 år iställe för att gå till några kunniga utövare direkt.

Ibland känns det som vissa vill vara mästare i sin egen värld av utövare men sådana som milo borde söka sig utanför sin värld o träffa proffs som kan utveckla dem. Man måste våga vara nybörjare också.

Så även om man vill ha rörelserna som liknar gammal boxning så kommer ändå modern boxning hjälpa er för allt handlar om kroppsförflyttningar o timing.

http://www.youtube.com/watch?v=nJOLgeHN ... re=related

Mvh Andreas
OlofNacke

Inläggav Martin Wallgren » 21 november 2007, 18:25

Japp, Slaktad blir du säkerligen!

Nu var det juh som så att det vi körde på Swordfish var Pugilism från den tidigare delen av 1800-talet och om du går in på gruppen Milo tillhör så kan du få se lite treatys och skrifter bevarade från denna tid. Det var alltså inte modern boxning utan "bare-knuckle", då gäller lite andra saker än i storvanteboxning. Många av slagen som man tränade var avsedda att skapa cuts så att motståndaren skulle få problem med att se. Det är tillåtet att hålla i håret (om man har) och slå med den andra handen. Alla attacker utom att sticka mot hals eller ögon med fingrarna var tillåtna. Man får klinsha och kasta till marken som i modern Thaiboxing. Därför talar ofta dessa texter om att det gäller att ha avståndet och därav den ganska strutiga hållningen och de långa vänstra handen. Detta var en sparringsession där båda försöker simulera dessa förhållande.

Nu vill jag inte att detta urartar i någon min stil är bättre än din stil diskusion här i Swordfish tråden så vill du fortsätta diskustionen kan du väl starta en ny tråd, jag lovar att fortsätta diskutera.
Martin Wallgren

Inläggav Axel Pettersson » 21 november 2007, 19:14

Hej Andreas,

jag har ingen tanke på att slakta dig, all kritik är välkommen. Just din kritik är dock lite missriktad, av dessa anledningar:

1. Milo lägger ner ca 20% av sin träningstid på pugilismen (resten åt gammal fäktning). Till mig sade han att han hade ett generellt intresse för det viktorianska england och sysslade med lite all möjlig kamp och träning från den tiden, jag tror inte han vill framstå som någon "mästare i sin egen värld" utan det var tvärtom så att vi bjöd in honom för att han är en av väldigt få som håller på med pugilism, vilket leder mig in på:

2. som Martin sa så är pugilism en annan best än modern boxning, enligt din profil tränar du mma (och jag är glad att att du skrev här eftersom jag funderat på att träna lite med er på lördagar och onsdagar när jag inte har träning själv, ödet!) så du vet ju att olika stilar kan vara rätt annorlunda även om de har en gemensam grund etc. Om jag vill träna gammal tysk fäktning så finns det kanske något jag kan lära mig av en sportfäktare, men det är begränsat, och det finns också mycket jag kan lära mig FEL av en sådan. Som Martin också säger ovan, pugilism har andra regler än modern boxning = fighten ser annorlunda ut. Jag tränade lite modern boxning under högstadiet och det var väldigt annorlunda från det här.

3: nu orkar jag inte skriva så mycket mer :), men om det är Milos form överlag du klagar på så känns det rätt missriktat eftersom det är kritik mot en individ och inte mot stilen i sig, och eftersom varken jag eller Milo gör det här på heltid (han är doktor i fysik eller nåt, och det här var min första pugilism någonsin) så är det lönlöst att kritisera stilen genom oss (hade vi varit för pugilism vad Gracie är för bjj hade det varit en annan sak :) ). Om det är stilen i sig du kritiserar så får jag det inte heller att gå ihop om det inte är så att du kört mycket av Mendozas pugilism själv och tyckt att den var kass.

äh, nu orkar jag verkligen inte mer, svara om du vill så tar vi det som det kommer
/A
Axel Pettersson

Inläggav Elling Polden » 22 november 2007, 00:16

Pugilisme er langt fra den moderne sporten boksing.
Man sloss uten hansker. Runden slutter i det den en fighteren går i bakken, det finnes ingen poeng eller maksimalt anntall runder. Kampen er over i det den ene fighteren ligger i bakken etter den 30 sekunder lange pausen, eller ikke kan stå oppreist i utgangsposisjonen innen 8 sekunder etter pausen er slutt.

Moderne boksere baserer seg på å ta mot slag. I en kamp uten hansker er dette en dårlig ide. Et enkelt slag kan vere nokk til å sende deg til la-la land.
Ergo opperer pugilister med en helt annen stil.
Elling Polden

FöregåendeNästa

Återgå till Evenemang