[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
Historiska världars forum • Visa tråd - Välkommen till Swordfish 2007!

Välkommen till Swordfish 2007!

Detta forum är för annonserande av evenemang och diskussion kring evenemang.

Inläggav nidingbane2 » 31 oktober 2007, 16:59

Hej!
Vi kommer nog runt 22 i morgon och er sida ville inte fungera.
Ring mig gärna då jag inte heller har ett riktigt fungerande mobilnummer till dig Axel...:).
Mvh Nidingbane
nidingbane2

Inläggav Xedric » 2 november 2007, 23:09

Swordfish var med på TV4 Västnytt idag! :) Visserligen i bara 2 sekunder, men ändå. Det är illa coolt.
Xedric

Inläggav Patrik_GBG » 3 november 2007, 09:34

[:)]
Låt det ladda ett tag och dra fram till 7 minuter så kommer det
efter komiska präster.
Patrik_GBG

Inläggav nidingbane2 » 5 november 2007, 12:58

Jäklar vad kul det var på SWORDFISH...:).
Kurserna var både lärorika samt underhållande, särskilt för mig som fick prova på nya svärd samt tekniker som jag inte hade hört talas om tidigare..:).

En av höjdpunkterna var på "smallsword" när Milo avväpnade sin fru, lyfte upp henne i luften och kastade henne i golvet...*asg*

Stackare, han var dubbelt så stor som henne

De två var ett väldigt trevlig par samt instuktörer, som med sin humor fick mig att tänka en blandning av "pang i bygget" och Zorro...:).

Jag hoppas det blir samma sak 2008 för detta var så j-a kul..:).

Kvällarna var minst lika intressant som kurserna då vi kunde lära känna fäktare från Norge, Finland, England m.m. jag har nog aldrig skrattat så mycket i mitt liv som då jag umgicks med de Norske fekterne...*asg*

De kommer nog ner till hallagården i örebro i slutet av november för att fortsätta kampen om vilket land som är galnast.

Ni som funderade på att åka hit, GÖR det nästa år för det var grymt trevliga människor samt mycket vapenskrammel från morgon till kväll.

(det var nog fel på ventilationen i stefans och mitt försäljningsrum, för vi hade alltid sån j-a huvudvärk på morgonen..)
nidingbane2

Inläggav Martin Wallgren » 5 november 2007, 15:00

Jajjemänn!

Dr Milo är min nya idol. Jag var på hans Pugilism pass och jag är såld. rackarns vad roligt det var.

Att nämna även var Mr Dave Rowlings I:33 pass och vad jag hörde av Lorden så var långsvärdspasset ännu bättre.

De underbara underbara Polackerna får man inte heller glömma. Efter en timmes uppvärmning och en timmes fys och fallövningar började en av dem svettas lite. Nått av det överjävligaste i fysisk väg jag träffat. Och mycket sunda tolkningar av den medeltida brottningen var det även.

Andra från från MnHFS nämde med förtjusning Björn och Johans Messerpass som deras starkaste minne från Swordfish.

Och som alla nidingars bane säger, bara att få träffas och få ansikten på alla är värt resan.

TACK GHFS! Ni är de stora hjältarna som vävde ihop ett fantastiskt event.

BTW (Nästa gång bör du välja NORRLANDS guld, istället för nån dansk smörja, så ska du se att du inte har huvudvärk...)
Martin Wallgren

Inläggav nidingbane2 » 5 november 2007, 17:46

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Martin Wallgren</i>

Jajjemänn!

Dr Milo är min nya idol. Jag var på hans Pugilism pass och jag är såld. rackarns vad roligt det var.

Att nämna även var Mr Dave Rowlings I:33 pass och vad jag hörde av Lorden så var långsvärdspasset ännu bättre.

De underbara underbara Polackerna får man inte heller glömma. Efter en timmes uppvärmning och en timmes fys och fallövningar började en av dem svettas lite. Nått av det överjävligaste i fysisk väg jag träffat. Och mycket sunda tolkningar av den medeltida brottningen var det även.

Andra från från MnHFS nämde med förtjusning Björn och Johans Messerpass som deras starkaste minne från Swordfish.

Och som alla nidingars bane säger, bara att få träffas och få ansikten på alla är värt resan.

TACK GHFS! Ni är de stora hjältarna som vävde ihop ett fantastiskt event.

BTW (Nästa gång bör du välja NORRLANDS guld, istället för nån dansk smörja, så ska du se att du inte har huvudvärk...)

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hmm....(?)

Kan det vara så?????
Det var på sätt och vis tur att detta inte pågick en hel vecka för det hade jag nog inte överlevt...[:D]
Årets bästa helg fick jag i alla fall...[:)]
nidingbane2

Inläggav Axel Pettersson » 5 november 2007, 17:58

Underbart att höra att ni hade så roligt! Vi i ghfs är väldigt glada och nöjda, inte bara med att det gick såpass bra utan framförallt för att alla verkar ha haft så skoj, vi ska verkligen göra det här varje år! :).

Håller med Martin om att Milo + fru var två riktigt härliga typer, viktorianska ut i fingerspetsarna ("this blow might cause disagreeable sensations to your nose"). Jag fick köra lite pugilismsparring med milo på söndagen, har helt fastnat för det där så jag ska försöka träna lite sådant med på sidan av det vanliga ghfs-schemat.

Puben var guld (och tax-free ;) ), halva nöjet med eventet var nog de möjligheter till umgänge och diskussion med alla andra hema-utövare, att vi hade en pub och allt under samma tak underlättade nog det. Kul notis, en klockren mätsticka på vilken typ av folk det var på eventet fick jag när jag stod och lagade frukost en morgon och hörde två finnar diskuterade hur man bäst hängde folk förr i världen (repknuten i sidan eller i nacken, den klassiska diskussionen?), bara på swordfish :D.

Något vi ska försöka fixa till nästa år är en sal helt designerad till sparring, det hjälper inte bara de som vill sparras utan också de som vill jämföra tolkingar med svärd i hand. Nu var hallar öppna för sparring efter att alla pass var slut för dagen, men efter sista passet var man ibland lite för mör för att gå direkt och börja sparras. Det var på tal som något av det första vi ville ha, men fick gå pga sovplatser etc.

För er som inte var med så kommer det kanske en liten trailer från den officiella swordfish-dvd'n upp på nätet för eller senare, annars går den att beställa från oss!

/Axel, "erect and manly"
Axel Pettersson

Inläggav Martin Wallgren » 5 november 2007, 18:11

En annan fin liten historia är ett exempel på vad vår hobby är!

Ung man från Östersund finner Ung man från Kalmar med liknande intressen (mest att brottas och svettas) och redan första kvällen ser de ut som om de har kännt varandra hela livet. När vi skulle åka var det nästan tårar i ögonen. Ett av de finaste minnena är dessa två som ligger och diskuterarar något invecklat armlås på en uppblåsbar madrass som två små pojkar i ett hölass. (Här kan man skämta hur mycket man vill om manlig kärlek, men den är vacker).
Martin Wallgren

Inläggav Lord_Nelle » 5 november 2007, 19:34

Ett helt underbart arrangemang. Jag lider av kraftigt "postswordfishtraumatisktstresssymptom", vilket är mycket obehagligt.
Som Martin redan har nämnt, Dawe Rawlings longsvärds pass var lysande. Han är mer än lysande med en liten grupp.

Milo var även han helt lysande, jag noterade till min förtjusning att han drack the till frukost. Jag har även Axels och Milos match på video, vilket bara den var värt hela resan till Swordfish.
Lord_Nelle

Inläggav Axel Pettersson » 5 november 2007, 19:53

Oh, Nelle, kan du skicka den till mig/ladda upp den någonstans? jag vill jättegärna se den och lovade att skicka ett ex till Milo om jag fick tag på ett.

Å andra sidan kan jag kolla med Niklas official Swordfish media crew först, sällan har ett hema-event haft sån mediaövervakning, 2-4 kameror och videokameror/pass tror jag! [:D]
Axel Pettersson

Inläggav Xedric » 5 november 2007, 20:50

Jag har 7,8 Gb med foton samt 8 timmar video från Swordfish. Det skall klämmas ner på en DVD* och då kanske inte hela er fajt kommer med Axel. Men visst skall jag ordna fajten till dig och Milo!

Tack till alla störtsköna Swordfish-deltagare!! Det är underbart att arra när man har så trevliga deltagare. Och jag håller med Nelle. Dave är störtskön. Han och alla andra instruktörer gjorde ett suveränt jobb.

------
* Vill man ha en Swordfish DVD så mejla mig bara på niklas punkt mardby at gmail punkt com så löser vi det. Det kommer dock dröja ett tag innan den är klar. Vi har som sagt lite material att jobba oss igenom...
Xedric

Inläggav Lord_Nelle » 5 november 2007, 21:33

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Axel Pettersson</i>

Oh, Nelle, kan du skicka den till mig/ladda upp den någonstans? jag vill jättegärna se den och lovade att skicka ett ex till Milo om jag fick tag på ett.

Jag kan slänga upp den på Youtube under morgondagen.
Lord_Nelle

Inläggav Elling Polden » 5 november 2007, 21:40

Vil takke alle for en flott helg!
Det var både morro og lærerikt.

Winsor sine workshops var også meget bra, sjølv om Milo sin Pugilisme var spesielt kostelig.
Det var også morro å møte nye mennesker, og folk man har "snakket med" men aldri møtt.

Got abroad, meet new and exiting people, and kill them. :D
Elling Polden

Inläggav Axel Pettersson » 6 november 2007, 12:53

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lord_Nelle</i>

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Axel Pettersson</i>

Jag kan slänga upp den på Youtube under morgondagen.

Det vore jättebussigt om du ville göra det Nelle, tusen tack!
Axel Pettersson

Inläggav Eric Hejdström » 6 november 2007, 15:25

Tänkte inte göra nåtot långt utlägg om hur kul allt var, det skulle ta för lång tid! Men en eloge till GHFS, lika kul som alltid att träffas! Och alla ni andra som man träffat igen och ni som man för första gången mött, stort tack. Vi i WHFS hade väldigt kul och är otroligt nöjda! Blåmärkena börjar gulna lite nu, men minnena är desto starkare.
Eric Hejdström

FöregåendeNästa

Återgå till Evenemang