Hejsan!
Kan någon ge mig tips på lämpligt läder till en blåsbälg? Hur ska lädret sen skötas så det håller länge? Hur gör man skarvarna på lämpligaste vis? Bälgen är formad som en tunna.
Bakgrundshistorien är att min Hembygdsförening håller på att renovera en gammal smedja. Läderbälgen har spruckit och några vill limma dit en gummilapp, medan andra vill renovera den och byta ut lädret. Jag tycker att en gummilapp känns väldigt trist. Kan nån hjälpa mig, så vi slipper gummilappar och kan hålla smedjan mer tidsenlig, så är jag otroligt tacksam!
Tistron