Hej Andreas,
jag har ingen tanke på att slakta dig, all kritik är välkommen. Just din kritik är dock lite missriktad, av dessa anledningar:
1. Milo lägger ner ca 20% av sin träningstid på pugilismen (resten åt gammal fäktning). Till mig sade han att han hade ett generellt intresse för det viktorianska england och sysslade med lite all möjlig kamp och träning från den tiden, jag tror inte han vill framstå som någon "mästare i sin egen värld" utan det var tvärtom så att vi bjöd in honom för att han är en av väldigt få som håller på med pugilism, vilket leder mig in på:
2. som Martin sa så är pugilism en annan best än modern boxning, enligt din profil tränar du mma (och jag är glad att att du skrev här eftersom jag funderat på att träna lite med er på lördagar och onsdagar när jag inte har träning själv, ödet!) så du vet ju att olika stilar kan vara rätt annorlunda även om de har en gemensam grund etc. Om jag vill träna gammal tysk fäktning så finns det kanske något jag kan lära mig av en sportfäktare, men det är begränsat, och det finns också mycket jag kan lära mig FEL av en sådan. Som Martin också säger ovan, pugilism har andra regler än modern boxning = fighten ser annorlunda ut. Jag tränade lite modern boxning under högstadiet och det var väldigt annorlunda från det här.
3: nu orkar jag inte skriva så mycket mer

, men om det är Milos form överlag du klagar på så känns det rätt missriktat eftersom det är kritik mot en individ och inte mot stilen i sig, och eftersom varken jag eller Milo gör det här på heltid (han är doktor i fysik eller nåt, och det här var min första pugilism någonsin) så är det lönlöst att kritisera stilen genom oss (hade vi varit för pugilism vad Gracie är för bjj hade det varit en annan sak

). Om det är stilen i sig du kritiserar så får jag det inte heller att gå ihop om det inte är så att du kört mycket av Mendozas pugilism själv och tyckt att den var kass.
äh, nu orkar jag verkligen inte mer, svara om du vill så tar vi det som det kommer
/A