Sista medeltidsveckan???

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Inläggav Eric Hejdström » 26 maj 2008, 22:44

Avslag från vilka och med vilken motivering? Ämnet har ju stötts och blötts en hel del. Men det är inte ett omöjlit projekt att genomföra. Men då måste man få dom som bestämmer att förstå vad det är man vill göra. Och en del av grupperna som har agerat på gotland har inte lyckats särskilt bra. Vilka och vad låter jag vara osagt så trampar jag ingen på tårna. Men med rätt dialog är det nog inte en omöjlighet i framtiden... Vi får väl se vad som går att ordna...
Eric Hejdström

Inläggav Torbjörn Byman » 29 maj 2008, 21:55

Det var just det jag retade mig på redan första gången på MTV för flera år sedan. Dels tycktes arrangörerna inte uppskatta HK, dels var det ju rent förbannat krångligt att få sälja de få hantverksalster jag hade med mig. Men det gick efter att jag blivit lite småförbannad och förklarat hur livet fungerar bland re-enactors som inte är cirkusfolk. Nåväl. Sedan var det minst lika krångligt att få tillstånd att bära sitt bluntade vapen. Man måste tillhöra en förening. Men här i Småland är det glest mellan vikingarna, vilket jag råkar vara. Tidig medeltid funkar också, bara jag byter lite detaljer och vapen. Men polisen på Gotland tycks vara som poliser är mest, lite obildade. Som att tala till en vägg. Därför hyser jag lite personlig motvilja mot hela tillställningen. Och rekommenderar arrangörerna att fundera lite på varför allvarligt intresserade re-enactors, som vinnlägger sig om historisk korrekthet, inte kommer i stora skaror. När nu ändå MTV utmålas som så fantastiskt av dem.
Smålle
Torbjörn Byman

Föregående

Återgå till Diverse skvaller