Re-enactment, Reänacktmänt eller vad?

Här diskuteras förutsättningar kring vår hobby.

Inläggav Angus Maciomhair » 5 maj 2003, 20:56

Man får nog ta den påstådda "osämjan" mellan Liveutövare och Re-enactment-/LH-grupper med en stor nypa salt. Visst, det finns säkert en del människor som sysslar med enbart Live och anser att den andra sidan är ganska ointressant och tvärtom. Personligen tycker jag att sprickan mellan Nordrike och SCA känns mycket större men detta tycks mest vara ett webfenomen då <i>samtliga</i> SCA-are jag stött på har varit mycket trevliga personer utan någon som helst silvertejpsfetisch och ej heller ansett att Doc Marten-kängor på långt håll ser ut som tidsenliga läderstövlar. Därmed inte sagt att det inte finns de som faktiskt har dåliga minnen av vad som förekom innan och efter delningen men jag gick med i Nordrike efter detta så jag har inte märkt mycket av det.

Ha det...
/Angus
Angus Maciomhair

Inläggav Sara Lundström » 11 maj 2003, 20:16

Jag brukar kalla det jag håller på med för medeltidsåterskapande (för oinsatta) eller medeltideri (för andra sektmedlemmar). Mig själv definierar jag som medeltidsnissa.
Sara Lundström

Föregående

Återgå till Om historiskt återskapande