Hej!
Har funderat lite kring det där med användadet av skor. Är det någon som vet hur pass dyrt det var med skor? I Norden på vintern blir det ju generellt sett aningens för kallt för att gå barfota och således borde ju alla ha haft skor. Fanns det några "fattigmansskor" eller var det ingen stor skillnad på skor och skor? Man kan väll anta att mindre bemedlat folk gick barfota under sommarmånaderna vilket skulle spara lite på slitage. Hur var det med barnen föresten. Har någon koll på när barn blev tillräkligt stora för att ha skor?
Många frågor, jag blir tacksam om någon har svar på nån av dem [:I]
/Alexandra