Sex nya forum upplagda.

Det här forumet är till för meddelanden från administratören, eller frågor från medlemmarna. LÄS REGLERNA INNAN DU POSTAR.

Sex nya forum upplagda.

Inläggav Admin » 13 augusti 2003, 11:06

Hej!

Nu har jag gjort en liten kompromiss mellan alla era förslag och lagt till sex olika forum. Min bedömning var att man inte kunde utöka så särskilt mycket till just nu, med tanke på trafik etc.

Jag har inte valt riktning mot hantverk eller tidsperioder eftersom jag tycker att synergieffekterna är stora när man lär sig om andra tidsperioder och den forskning som bedrivs där. Hantverksdiskussionerna kan med fördel bedrivas inom forum som "kläder och textila hantverk" eller "rustningar".

Det är möjligt att det blir aktuellt med fler uppsplittringar av forumet i framtiden, men vi nöjer oss så här för tillfället.

/Henrik
Admin

Inläggav Angus Maciomhair » 13 augusti 2003, 11:20

Kalas.
Kommer de gamla trådarna (t.ex alla rustningsdiskusioner under utrustning) att successivt flyttas över till sina nya forum eller ska man slänga med en länk till de gamla trådarna ?

Ha det...
/Angus
Angus Maciomhair

Inläggav Admin » 13 augusti 2003, 11:48

Tills vidare kommer allt att ligga kvar. Om någon påbörjar en diskussion i ett gammalt forum, med en gammal "topic" så flyttar jag tråden.

/Henrik
Admin

Inläggav Admin » 13 augusti 2003, 13:11

Det var ganska lätt att flytta runt diskussionerna, så jag har lagt in saker där jag tycker att de hör hemma, ca 3 månader tillbaks.

Hoppas också att detta kan ge fingervisning om hur det hela är tänkt.

/Henrik
Admin

Inläggav Karin » 14 augusti 2003, 15:23

Efter att ha kollat runt på den nya indelningen tycker jag att det ser jättebra ut. Det är lätt att hitta det jag vill läsa och lika lätt att undvika de ämnen som inte intresserar mig.

Karin
Karin

Inläggav Arild Krake » 19 augusti 2003, 13:17

De nya indelningarna är bra och det är bra att Admin flyttar runt på delarna dit de hör hemma.

Jag saknar dock ett forum där vi kan tipsa varandra om affärer och hantverkare. Hur kul det än är med hantverk och att göra saker själv så varken kan eller hinner man göra allt.

Ludvig
Arild Krake

Inläggav cizzi » 19 augusti 2003, 13:34

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Arild Krake</i>

De nya indelningarna är bra och det är bra att Admin flyttar runt på delarna dit de hör hemma.

Jag saknar dock ett forum där vi kan tipsa varandra om affärer och hantverkare. Hur kul det än är med hantverk och att göra saker själv så varken kan eller hinner man göra allt.

Ludvig
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hear hear!
cizzi

Återgå till Information, forumsregler och FAQ