Mm, jag kanske gjorde fel. Jag bryr mig inte om vem som egentligen gjorde fel, vore roligt om allt kunde upphöra nu. Låt mig bara kort förklara mig. Jag gick in här för att få svar eftersom Historiska Världar verkade fyllt med folk som var riktigt pålästa. Själv sysslar jag främst med levande rollspel även om vår landsknektsgrupp sakta men säkert växer fram. Jag tillhör en skola lajvare som sätter höga krav, inte minst på oss själva, därför ville jag ha korrekta prylar även om det handlar om lajv. Detta var alltså anledningen till att jag kom hit, mitt hemforum är Spamm (www.rackarna.com) som tillhör föreningen Rackarna där jag är sekreterare. Nåväl. Mitt allra första inlägg här på HV är det gällande turbaner.
Det första svaret jag fick var exakt detta:
---
<i>Jag tror att du behöver hänvisa till en (eller helst flera) specifika bilder eftersom det är omöjligt att veta vilka hattar _du_ uppfattar som turbanliknande.
Sen kan vi diskutera det
Eva</i>
---
Jag tolkade svaret där ordet "DU" var understruket som att besvararen klankade ner på mig eller ville visa sig överlägsen eftersom jag ställde frågan och nämnde ordet "turban". Vad vet jag? Kanske är den typen av huvudbonad välkänd som "whatever" i reenactmentkretsar och det vet "alla"? Jag tolkade fel och svarade sarkastiskt. Jag ber användaren Eva om ursäkt för detta då hennes senare inlägg påvisar att det inte var så hon menade.
Dock vill jag inte be om ursäkt till Lasse C. Han hoppade på mig direkt utan att ens tänka efter, finns det någon anledning till att Shultze skriver som han skriver, nej, han måste ha haft en dålig uppväxt med föräldrar som inte brydde sig om honom. Detta sårade mig verkligen och jag vill därför inte ha något att göra med en person som är så inskränkt och överlägsen. Hans senaste inlägg där han påstår att han arkiverar mina uttalanden för att senare använda de mot mig gör inte saken bättre. I synnerhet inte då det var han som började och attackerade både mig och min mor. Att det skall vara så svårt att undra lite innan man anfaller någon.
Om Eva vill fråga eller säga något till mig är du mycket välkommen att göra det genom att adda mig på ICQ eller skicka ett mail. Klicka på min användare för info. Samma sak gäller Admin eller annan person med auktoritet på detta forum, Lasse vill jag inte ha att göra med och jag tänker inte skriva mer i just den här tråden.
Tack för mig.
John.