<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Karin</i>
Varför inte ha en långärmad särk och sedan trä på ylleärmarna utanpå? Då får du en snygg särk som du kan använda till andra medeltidskläder också. Dessutom inbillar jag mig att det på något vis syns om du har en "särkärm" under ylleärmen, och det är snyggt.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hm... Kunde man göra så eller är det ett eget påfund från dig? Skälet till min idé vara ju att den skulle kunna användas sommartid men har man linneärmar under kan man ju bara ta av de svarta när det blir för varmt (om det nu inte är ett tecken på dålig medeltidsetikett?)...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Karin</i>Du kan ju alltid sy en mellanklänning i ylle i framtiden när du får tid och råd. Kanske t.o.m. en kortärmad mellanklänning där du kan snöra fast dina gamla ärmar. Jag vet att den lösningen finns i Tyskland under slutet av 1400-talet, men jag vet inte om det är rätt för din period.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jo, det var ju en bra idé för framtiden. Iofs är denna klänning från första halvan av 1400-talet, men det är ju inte så långt ifrån.