2009 hade vi 22 tält i kyrkparken med en massa spännande hantverk och provapå, som tex. smide, brickbandsvävning, svärdstest, bågskytte mm, det blev en marknad som uppskattades av både besökare och komunen i Arboga.
2011 planeras nu samma upplägg fast bättre & större.
Hantverkare kan anmäla sitt intresse redan nu, givetvis kommer det en riktig intresseanmälan via mail i jan-feb 2011 med all nödvändig information
Vi välkomman lajvgrupper att medverka då vi verkligen vill att besökare ska en upplevelse utöver det vanliga.
Generellt gäller följande för hantverkare, lajvgrupper, gycklare och musikanter mfl.
Vikinga/medeltida anknytning på hantverket
Vikinga/medeltida tält eller pavilliong
Tidsenlig Klädsel
Glatt humör
Utförligare regler kommer med intresseanmälan på mail.
Allså vill man vara med så mailar man sitt intresse och märker maliet med "Hantverksbyn i Arboga 2011" och talar om vad man heter, gör, mm, mm, så är man med i rullarna.
Mail: thompett_design(snabela)hotmail.com
Jag tar mig rätten att säga nej och jag vet att det är surt att behöva göra det, men som arrangör vill jag att besökare ska få se en bra variation på hantverket, och för hantverkarnas skull är det bra om det inte är tex.10 st med smycken, 5st smeder, 10 st med mat, ..ja ni förstår..
Aim small, miss small
)))))================>>>
http://www.thompettdesign.com