Ny utställning, Kulturen

Detta forum är för annonserande av evenemang och diskussion kring evenemang.

Ny utställning, Kulturen

Inläggav Johan Käll » 17 december 2007, 11:24

Kulturen i Lund's nya permanenta utställning 'Vapen' har vernisage den 20:e januari.

Albrechts bössor är med på öppningen och på illustrerande foton som är en del av utställningen.
Johan Käll

Inläggav MBN » 17 december 2007, 22:04

Låter intressant, kul att man bor så nära (själv lundabo) Vet du möjligtvis vilka tidsperioder det sträcker sig över?
MBN

Inläggav Johan Käll » 17 december 2007, 23:53

jag har inte sett utställningen ännu, men är ganska säker på att det sträcker sig från forntid till nutid, i alla fall modern tid.

Kulturen har ju en del samlingar att ta av...
Johan Käll

Inläggav Eric Hejdström » 18 december 2007, 15:56

Var nere på Kuilturen för två veckor sedan och det var en milt upphetsande visit. Nog för att det finns mycket fina föremål i museet men dom är utställda på samma sätt som i en konstutställning (vilket Kulturen ju också till stor del är) men det ges inte en helt rättvis bild av medeltiden. Men många roliga fynd finns det allt.

Johan, hur många av er åker ner? Och skall ni skjuta salut? Gården är ju inte jättestor så vi får väl hoppas att ni slipper trängas med polisen utanför huvudantrén som vi gick göra när dom skulle mota bort bråkiga afa-snorungar..
Eric Hejdström

Inläggav Johan Käll » 18 december 2007, 18:34

de har inte beställt någon salut. Vi kommer inte sätta upp något läger utan de vill bara ha fyra rustade soldater för att knyta an till bilderna och temat. Jag kan inte tänka mig att Afa skulle ha åsikter om den här utställningen...

Jag måste säga att jag tycker 'Metropolis' utställningen är ganska bra. Det är många och varierade fynd.
Johan Käll

Återgå till Evenemang