Äntligen, skulle jag vilja säga så kommer vi verkligen iväg till Medeltidsveckan. Sist vi var där var på vår bröllopsresa 1993, då vi dessutom tvingades hem av min elaka rygg (icke diagnostiserad ischias då - nu vet vi bättre

)innan veckan var slut.
Nu kommer vi iväg, jag och maken. Några bekymmer kvarstår dock fortfarande, dvs. i vilket tält vi kommer bo i (craschtent, lånad paviljong eller egenhändigt byggd mini-a-frame (med inneboende brister))
Vi bor sålunda i Styringheims läger (fattas bara annat, en medeltidsvecka utan obekvämt boende är inte värd namnet) men hur tusan ni ska igenkänna oss är en helt annan historia, vet ju inte var vi kommer vara och när...
Fast vi kan ju villigt erkänna att dräkterna inte är helt period. Jag har fuskat ihop underklänningar och min röda överklänning är visserligen framarbetad utifrån grönlandsklänningarna... men har inte korrekt ärm så att säga. Dessutom så fuskar jag alla innersömmar med symaskin... men det syns förhoppningsvis inte. Husbondens dräkt är detsamma även om den lutar åt det vejdeblå...

Men vi försöker hålla oss till vikingatid för hans del och min egen dräkt är ju som bekant något senare. Visst har jag lite stuk av vikingatid i mina tidigaste fuskdräkter... men nej...
Så ser ni ett par överviktiga figurer, hon huvudet kortare än honom. Hon med naturfärgad särk och oftast röd överklänning, han i blått... så finns det en möjlighet att det är vi.
Hoppas vi möts i alla fall.
Lady Silver Wolf aka Ingirun di Smarum