<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Sara Lundström</i>
Hur hanterar man som arrangör när folk inte uppnår de krav man ställt på utrustning <i>eller beteende?</i><hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
I tråden om arrangörskrav och hantering var det här Saras utgångsfråga. (Kursiveringen är däremot min)
Vad gäller kraven på utrustning tycker jag nog att det som kom fram var både konstruktivt och rimligt att genomföra praktiskt med tydliga krav, nivågraderade kravspecar och kontakt med arrangören i tid innan om minsta tveksamhet föreligger.
Däremot kom den sista delen av frågan liksom bort i diskussionen, och det känns synd eftersom det har "poppat upp" här och var i andra diskussioner. Jag tycker Saras ursprungliga fråga var väldigt bra i båda sina aspekter, och därför tar jag mig friheten att väcka den på nytt, med fokus på beteendet.
Vilka krav kan man ställa på deltagares beteende? Hur beskriver man dem? Var drar man gränsen för oacceptabelt beteende - och vem drar den?
Lasse C
(aukt. krångelpelle)