<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Angus Maciomhair</i>
Du blir inte diskriminerad för att du har ett synfel. Däremot skulle du inte få närvara på evenemanget bärandes moderna glasögon eller ha linsattiraljer synliga. Om jag tolkade det hela rätt skulle du även gömma väskan väl inne i tältet (dvs. inte bara dumpa den på golvet) och se till att ingen störs i tidsupplevelsen när du tar i och ur linserna. Det angavs även att tidsenliga glasögon var OK.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Och min poäng var att det finns folk som inte kan ha linser. Att tvinga dem till en dryg extrautgift är negativ särbehandling. Själv tycker jag moderna glasögon är okej, bara de ser neutrala och diskreta ut (t ex runda metallbågar). Men det är tydligen fel av mig?[:(]
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Visst, men jag anser personligen att jag marginaliseras om jag blir, som i detta fall, positivt särbehandlad så att jag pga. omständighet x slipper en eller fler av reglerna som satts upp för spelet.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tja. När det handlar om omständigheter som man a) inte kommer ifrån och som b) skulle förhindra en från att delta i evenemanget så pass mycket att man kan få ut något av det, då tycker jag det är upp till personen själv att välja om den vill blir positivt särbehandlad eller ej. Jag skulle bli mycket illa till mods om t ex en rullstolsbunden person bara fick delta på ett evenemang under förutsättning att hon/han förflyttade sig sittande i en liten kärra som stakas fram. Det finns fiffiga sätt att camouflera rullstolen.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Däremot anser jag inte att det hade varit OK om det hade varit ett evenemang som det den tidigare diskussionen har rört, dvs. där man i god tid innan går ut och klar och tydligt förklarar vad som är OK och inte, och där de faktiskt efterlevs, vilket jag inte tycker görs i Nordrikes Wisbyläger. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag håller inte med dig. Krav-nivån nämns i bekräftelse-utskicket, och i alla fall under mina år i lägerledningen höll vi koll på hur folk hade det i sina läger. (Hur det är nu kan jag naturligvis inte svara för.)
I Visby-fallet hade dessutom kryck-tjejerna båda, oberoende av varandra (de känner inte ens varandra), frågat innan om det var okej med modern krycka, eftersom de inte klarade sig utan. Jag hade inte kunnat se mig själv i spegeln om jag nekat dem en sådan sak.
Slutligen: Man väljer att tatuera sig. När det gäller kön, etnicitet och annat har man inget val.