<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Todd</i>
Arnaud: Vilka moralfloskler? Det enda jag ser i denna tråd är en kort kommentar om diabetiker - ok, det köper jag.
Todd: Jag har full forstaelse att du inte ser vad jag refererar till, det kom inte som en chock precis.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag tror att skillnaden i våra synsätt är att du sätter likhetstecken mellan orättvisa och automatiskt förkastligt. Jag ser det snarare som ett nödvändigt ont - utan vissa krav (och med dessa följande orättvisor) är vår hobby inte möjlig att genomföra.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Todd: Jag har INTE skrivit "de flesta funktionshindrade rätt sega" de har DU fabriserat ihop. Det jag daremot skrev jag "Vidare, om du INTE ar handikappad eller INTE har en dokumenterad erfarenhet av att arbeta med handikappade, sa avrader jag dig STRANGLIGEN fran att ha asikter vad hadikappade kan eller inte kan gora. De hanidkappade som jag kanner tycker sig ha fatt nog av den attityden fran "sjalv ut namnda forsta sig paare", eftersom de sjalva mer an nagon annan vet sina begransningar." och det vill jag att du tar till dig.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det var en parafrasering, inte ett direkt citat. Jag använder också 'handikapp' i en vid bemärkelse där allt från allergiker, synskadade, till svårare funktionshinder som rullstolsbundenhet, MS och liknande ingår. Vissa av dessa kräver hjälpmedel där det inte existerar några medeltida alternativ, vissa klarar sig utan extraåtgärder, och vissa ligger mitt emellan.<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Arnaud: För att gå tillbaka till den ursprungliga notisen i denna tråd:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Todd</i>
Som forsatting pa den langa traden angande ambitions niva.
Jag forstar inte riktigt vad sjalva dilemmat ligger?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag uppfattade detta som en fråga, och det var det jag försökte besvara. Vill du inte ha ett svar, ställ inte frågan.
Todd: Aven har har du valt att inte se hela stycket
jag skrev "Som forsatting pa den langa traden angande ambitions niva.
Jag forstar inte riktigt vad sjalva dilemmat ligger?
Abitions nivan skall skotas lokalt av den forening som man tillhor.
Vem annars??"
Fragan jag vill ha svar pa ar "Vem annars??" och den fragan har du visat for oss all att du inte ar en lamplig kandidat att besvara.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ok, då svarade jag på fel fråga - den föreföll ganska retorisk, och möter hursomhelst inget motstånd från min sida. Har jag sagt att det är någon annan än eventsarrangörer eller föreningar som ska avgöra detta?