[SÄLJES] Falchion, bluntad. nytt pris.

Här kan du annonsera om du vill sälja något.

[SÄLJES] Falchion, bluntad. nytt pris.

Inläggav carrasco » 19 december 2011, 16:25

Nu lägger jag ut min bluntade falchion, från Victor Berbecutz, till försäljning.
Den har inte sett några strider än, däremot har den använts vid svärd/bucklare träning - eggen har därför nån enstaka skråma, knappt märkbart.

Svärdet säljs för <font color="red">1300</font id="red">+frakt (via Schenker), finns att hämta i Malmö med omnejd om man vill slippa frakta.
Kontakta via PM eller på Fredrik[understreck]carrasco[snabel-a]hotmail[punkt]com

Bild
carrasco

Inläggav Vendel » 19 december 2011, 19:52

Jag rekommenderar starkt eventuella köpare att köpa sin falcion direkt från Victor istället, han tar nämligen 1400kr för samma svärd (men nytt istället för begagnat). Viktor postar dessutom oftast sina grejer från Österike så frakten brukar bli ganska billig.

http://www.berbekuczviktor.hu/kardok_elemei/ek29.html

Annars kan jag stark rekommendera Viktors grejer. Jag har handlat från honom flera gånger och han är löjligt prisvärd.

Vänligen,

/Ville

http://www.uppsalarus.se/
Vendel

Inläggav carrasco » 20 december 2011, 10:26

Ah! Så Victor har sänkt sina priser, det hade jag missat. Jag tänkte försöka kvitta mina utgifter för svärdet då det i stort sett är i nyskick (de enstaka skråmorna är knappt märkbara).

Då sänker jag priset på min falchion så att en köpare i Sverige i alla fall tjänar något på köpet!

Nytt pris: 1300+frakt från Malmö. Alt. finns svärdet att hämta i Malmö för 1300.
carrasco

Inläggav Matti » 21 december 2011, 11:22

Vilken tidsperiod skulle den passa för? Är den gångbar fortfarande under 1500-talet?

Kan vara intresserad.
Matti

Inläggav carrasco » 10 januari 2012, 09:00

Ledsen att jag är sen med svar, har varit på semester. Falchionen är såld och tråden kan tas bort.
carrasco

Återgå till Säljes