<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Angus Maciomhair</i>
Här blir jag lite fundersam på när fenomenet "det är fult att vara vänsterhänt" dök upp. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det här borde kanske vara en separat tråd, förstås...
En del tänkbara förklaringar finns här:
http://www.anythingleft-handed.co.uk/lefty_myths.html
Det är som synes av gammalt datum. Vi (jajamen, jag också! [:D]) vänsterhänta är färre och har nog alltid betraktats som avvikande av de högerhänta. Att vi oftast har ett bättre spatialt tänkande och är mer kreativa har givetvis inte gjort de högerhänta vänligare stämda... [:p]
Över huvud taget vill jag passa på att rekommendera:
http://www.anythingleft-handed.co.uk/
Lasse C