Korrekt. Detta efterom jag anser att Efterkrigstiden är ett begrepp på en historisk tid för Europa (eller snarare Västeuropa, möjligen även USA/Kanada) som startade med Nazitysklands fall.
Krig har ju tyvärr fortsatt att vara vanligt utanför Europa.
Möjligen är vi inne i en ny epok nu, men det får framtida historiker utvisa...
Eller om jag ska vara svenskcentrisk och anse att tiden efter 1814 är Efterkrigstiden
