Mel Gibsons nya vikingafilm.

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Mel Gibsons nya vikingafilm.

Inläggav Anders Lindkvist » 3 februari 2010, 07:48

Spännande projekt, Mel gibson ska spela in vikingafilm på originalspråk med Leonardo DiCaprio.
http://www.variety.com/article/VR111801 ... id=13&cs=1
Googla på Mel gibson viking film så kommer rätt mycket info.

Vad kan man säga om det här? Apocalypto goes berzerk?

---------------------------------------------------------------------
www.kurage.wordpress.com
Kuragebloggen-Historia. hantverk. reenactment.
Anders Lindkvist
 
Inlägg: 1067
Blev medlem: 13 september 2004, 10:00
Ort: Sweden

Inläggav Eric Hejdström » 3 februari 2010, 09:56

Den har rönt mycket uppmärksamhet runt om i världen redan. Om det är bra eller dåligt vet jag inte men enligt någon internetsida så hade han uttalat sig att han ville att åskådarna skulle få höra guttural tyska... Inte för att jag vet vad det har med vikingar och göra direkt. Men Gibson har å andra sidan också sagt att han vill försöka återskapa gamla språk till filmen som han gjorde med Apocalypto och Passion of the Christ. Jag har dock inte sett nån av dom så jag kan inte uttala mig om hur bra eller dåligt det var. Visserligen tror jag inte att gemene man är så bra på fortida språk att det spelar någon som helst roll vad dom säger. Men man kan ju hoppas att han inte gör samma tabbe som med Braveheart även om filmen i sig är ganska bra. Vi får väl se om det blir en "historisk" film eller en "historiskinspirerad" film. Är ju viss skillnad...
Eric Hejdström
 
Inlägg: 1245
Blev medlem: 10 november 2003, 19:26
Ort:

Inläggav Frej » 3 februari 2010, 09:56

Kommer säkert bli väldigt underhållande(gillar Braveheart skarpt, har dock aldrig riktigt förstått mig på Passion of the blood) men den lär också bli precis lika förbannat pinsam som tidigare verk. Ja i alla fall om man inte lyckas bortse ifrån det man kan om skandinavisk järnålder.

http://frejknivmakeri.blogspot.com/
Frej
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 23 oktober 2007, 20:39
Ort: Sweden

Inläggav Frkn.Neumüller » 3 februari 2010, 19:05

det är ju fantastiskt!
vilket originalspråk, runstensnorska eller? jag gillart. kanske kan vi anmäla oss som statister?;)
Frkn.Neumüller
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 27 november 2008, 11:05
Ort: Sweden

Inläggav Eric Hejdström » 4 februari 2010, 00:34

Nja.. jag skulle nog vilja ha betalt för att riskera att skämma ut mig...

*Edit
Äh vad fan, jag skämmer ju ut mig om jag går upp på morgonen ändå ju.. glöm det..
Eric Hejdström
 
Inlägg: 1245
Blev medlem: 10 november 2003, 19:26
Ort:

Inläggav Halvor » 2 mars 2010, 09:33

urg..braveheart er en fantasy-film. Ikke noe annet. Mel Gibson er ikke akkurat noe sannhetsvitne...

Halvor
Halvor
 
Inlägg: 696
Blev medlem: 5 december 2002, 10:42
Ort: Norway

Inläggav Olov » 2 mars 2010, 18:29

Ja, men det är väl Braveheart 5 vi pratar om?
Olov
 
Inlägg: 345
Blev medlem: 20 juli 2004, 19:16
Ort:

Inläggav Djingis Khan » 2 mars 2010, 20:01

Ska bli intressant att se. Är det någon som ens försöker att förmedla historiska filmer på ett förhållandevis trovärdigt sätt så är det faktiskt Mel Gibson - kom annars med något annat exempel på en mainstream-regissör som bemödar sig om att få till dialogen på tidsenliga originalspråk! <i>Apocalypto </i> och <i>Passion of the Christ </i> är helt klart suveränt välgjorda filmer (okej, det finns kanske annat som man kan invända mot i den andra filmen men det är OT).
Djingis Khan
 
Inlägg: 950
Blev medlem: 15 juni 2003, 22:26
Ort:


Återgå till Diverse skvaller



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net