av Canis Lupus » 3 september 2008, 21:06
Jag och två polare hittade en massa mynt och smycken nere på Sanda i Mora 1977, där man hade grävt en dagvattenledning, det är dalarnas största silverfynd från vikingatiden.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Peter_Wrede</i>
Det vänstra ser ut som lägerbrickorna i medeltidslägret. Hade du inte sagt att du hittat dem för 30 år sen hade jag att det var vad det var.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">