Hören upp o ni innehavare av Tv3-mottagare...

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Hören upp o ni innehavare av Tv3-mottagare...

Inläggav Ny Björn » 11 maj 2003, 14:14

...För i natt, närmare bestämt vid 02:05 sänds ett av Vikinga-filmshistoriens största epos "Vikingarna/The Vikings"!

-De som ännu inte sett denna ljuveliga pastich på vikingatid bör ta chansen att se/spela in den. Rollistan är imponerande: Kirk Douglas, Ernest Borgnine, Tony Curtis (käckt iförd lädersusp halva filmen...) etc, etc.

<center>Bild
Bild
Bild</center>

-I det närmaste alla tänkbara klychor har pressats in - utom hornhjälmar märkligt nog - och många goda skratt utlovas!
Om någon tycker sig se likheter mellan "The Vikings" och "Erik the Viking" så är det helt riktigt - den senare är delvis en parodi på den förra...

Mycket nöje!

/N B
Ny Björn
 
Inlägg: 1574
Blev medlem: 16 september 2002, 21:35
Ort: Sweden

Inläggav Ingrid Storrø » 12 maj 2003, 11:35

Ja, hæhæhæ, denne filmen har jo fortsatt påvirkning på (noen stakkarers) vikingkostymer, dessverre. Sjekk bare denne fine tunikaen fra By the Sword: http://www.by-the-sword.com/acatalog/images/9-141.JPG

Sammen med teksten under er jo herligheten komplett:

"We know a lot about what the Vikings wore. There's been a lot of research about both male and female Viking clothing, and a few examples are even still in existence. We saw this in a movie and liked it a lot. Made of tough, thick yet supple leather, its comfortable to wear and really good looking. Silver or brass stars are fastened on with rivets. This is one good looking tunic, and just the addition you've been looking for to your Viking wardrobe."

*grøss* Men morsom film. :D
Ingrid Storrø
 
Inlägg: 117
Blev medlem: 3 februari 2003, 09:06
Ort: Norway

Inläggav Angus Maciomhair » 13 maj 2003, 17:29

Alla ni som går och känner er miserabla efter att ha missat detta epos: <font size="4">Gaska upp er!</font id="size4"> TV3 visar filmen en gång till den 20:e maj. *and there was much rejoicing*

Ha det...
/Angus, conveyer of good news.
Angus Maciomhair
 
Inlägg: 1712
Blev medlem: 31 mars 2003, 16:54
Ort: Sweden

Inläggav Vix Hq » 13 maj 2003, 18:24

Tjoho!
Jag känner verkligen att mitt liv inte blir komplett om jag inte få se den [;)], och jag ställde videon 24 timmar fel häromkvällen...

Fred på jorden och ett sommarjobb också, sedan hade livet varit perfekt! [:D]

/Vix.
Vix Hq
 
Inlägg: 1244
Blev medlem: 16 september 2002, 22:54
Ort: Sweden


Återgå till Diverse skvaller



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net