Men Henrik, hur länge har du känt till detta?! Det är ju en formidabel bomb i medeltidsnålbindningssammanhang!

Det verkar ju onekligen vara resterna av en läderskodd, nålbunden hosa. Får Maria komma och titta på den??
Stygnen ser ut ut att vara antingen oslo- eller mammen, alltså ett stygn i gamla varvet och ett eller två bakom tummen. Eller vad säger ni andra??
Jättekul att se oavsett!
/Martina, nålbindningstant
http://bomaerkt.blogg.se