Remkänga från 1100-talet från Skoboken?

Ett forum om hantverk i läder, t ex skor, väskor, pungar.

Inläggav Anette » 18 oktober 2006, 11:21

De synålar som Nenne så vackert beskriver brukar kallas sadelmakarnålar. De är också väldigt bra till spetssömnad... [:)]
Anette
 
Inlägg: 204
Blev medlem: 15 juli 2005, 18:31
Ort: Sweden

Inläggav Vendel » 18 oktober 2006, 12:07

Det här är historiskas egna allderless utmärkta länk om skotillverkning (utifall ni lyckats missa den):

http://www.historiska.se/histvarld/hant ... akeri1.htm

Håll till godo. [:)]
Vendel
 
Inlägg: 811
Blev medlem: 22 september 2005, 00:35
Ort:

Inläggav Nenne » 18 oktober 2006, 18:15

Toppen!

Det var _just_ så jag menade [;)][;)][;)]

//Nenne
Nenne
 
Inlägg: 224
Blev medlem: 18 januari 2004, 10:38
Ort: Sweden

Föregående

Återgå till Läderhantverk och skor



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net