sorry för min frånvaro...
om allt ska vara custom kan jag förstå att det drar iväg upp till 30.000kr men då jag inte är någon reenactment galning så kommer nog inte det att ske.
vart lite förvirrad av erics första inlägg då denna skapelse och idé kommer från en bild av en norsk reenactare som jag hittade på något sätt via detta forum (bilden jag tänker på finns inte på detta forum) där han bär ringbrynja, tunnhjälm (gissar på den senare delen av 1200-talet av modellen) och vad som ser ut att vara en coat-of-plates...det var helt och hållet mitt fel att jag använde ordet brigandin då den användes mycket senare. bara en gammal vana från allt rollspelande...
jag antar att jag kommer hamna runt 1300-talets början med min vilja att ha mycket ringbrynja och en plata...jag är inte den största fantasten av plåtrustningar, varken tidiga eller senare modeller fram till landsknekts tiden. i annat fall så får jag väl korrigera ursprungs idén till 1100-talets slut. lite enklare med både kläder, vapen och rustning under den tiden.
vilken av en hauberk eller haubergion är den mer korrekta för år 1300 och plata combo?
när det kommer till chromade rustnings saker. oroa er icke. sakerna kommer att patineras