Mitt navn er Halvor Hjort Guttu, jeg er 28 år gammel og er opprinnelig fra Oslo, selv om jeg nå tilbringer tiden i Gränna, Småland, Sverige (ja, polkagrisland)
Jeg har drevet med laiv og etterhvert reenactment (mindre og mindre laiv og mer av det som er morsomt...) i 12 år, men det er först de siste årene at jeg har kommet virkelig i gang.
Jeg har studert nordisk arkeologi ved universitetet i Bergen i to år men sluttet med det fordi det var for lite håndfast. Nå er jeg lärling på V. Fongs Gelbgjuteri AB i Gränna og kommer til å väre der i ca. 2 år til. forhåpentligvis kan jeg leve av det også...
Min forening (dvs. den foreningen som jeg bruker mest tid på) er Kongshirden 1308 - Akershus (www.kongshirden1308.no) som er en gruppe som tar sikte på å vise den norske Hirden i tiden 1299-1319. Vi jobber hardt med å stadig utvikle både gruppas konsept og vårt eget utstyr. Vi er stöttet av det norske Forsvarsmuseet og det förste vi kjöpte (8 sverd) gikk faktisk indirekte over forsvarsbudsjettet.
Mine hovedinteresser er bronse/messingstöping, höymiddelalder, drakt og kamp (kongshirden driver også med blankvåpenfekting) samt de fleste ting som passer inn under tidligere nevnte kategorier.
Jeg er snill mot barn og dyr. öh... egentlig ikke noe mer...
Halvor[:D]