Hej
Vad bra att man får presentera sig själv och sin grupp, TROSSEN-EN RIKTIG FÖRENING -ALLA FÅR VARA MED. Man måste inte vara ett kompis gäng, man kan bli ett.
Jag heter Sara och har ett persona som kallar sig för Cecilia Ballesdotter av ätten Gylta. Jag är , eller ska föreställa ordförande i föreningen trossen (som inte har persona krav).
Vi är en förening som ska ägna oss åt civillivet i fält mycket matlagning över öppen eld, hantverk eller vad man tycker sig kan höra hemma där. Detta är vad vi är tänkta att göra, men hittils har vi mest kalasat viket är bra det också Vi flyter" dessutom i tid, vi har börjat med att koncentrera oss på¨tidigt 1500-tal, men vi ska göra 16 och 17 och tidigt 1800tal och tja 1400-tal också om och när det bjuds. vi gör förståss inte alla tiderna samtidigt utan håller oss till en tid i taget. Däremot kommer vi nog ha medeltid, tidigt 1500 på våra egna fester känns det som.
Detta har vi tänkt oss, men vad gör vi? Hittils inte så mycket nytta utan vi är i det stadiet att vi försöker få ihop oss som en grupp. I helgen var vi ett gäng på Bollerup (bra med färdiga arrangemang). Vi är av den åsikten att ska man nå någonstans måste man GÖRA och jobba ihop sig. Alltså inte sitta och fantisera om det perfekta uppdraget eller dräkten och så inte göra något, utan jag själv åtminstonde tror att enda sättet att höja standarden är att jobba ihop sig och vilja bli bättre därför att det händer saker. Saken är att man ska bli bättre inte vara det, men får vi något större oficiellt uppdrag ställer vi förståss krav på standarden. Annars är alla utom en gamla i "gamet" så dom flesta har bra grejer, numera även hon som är helt ny.
Säg till om ni är intresserade av föreningen.